Welkom op de website van Stichting Nieuwe Waarde.
en nl
Water

Max Foundation – Healthy Village Urban, Bangladesh

Stichting Nieuwe Waarde heeft in januari 2023 een donatie toegekend aan Stichting Max Foundation voor het project Healthy Village Urban in Bangladesh.

Ruim een derde van de kinderen in Bangladesh is ondervoed. Ondervoeding is een vicieuze cirkel: het heeft langdurige fysieke en mentale gevolgen voor het kind. Bovendien werkt het generaties lang door, want ondervoede kinderen lopen een groter risico om zelf ook ondervoede kinderen groot te brengen en verdienen in hun latere leven gemiddeld een kwart minder dan hun volgroeide leeftijdsgenoten.

In de landelijke gebieden van Bangladesh ontwikkelde Max Foundation een succesvolle, duurzame en schaalbare methode om ze hieruit te krijgen: door de gemeenschap waarin zij opgroeien te helpen om zélf hun levensstandaard te verbeteren, onder andere door middel van schoon water en sanitair, toegang tot gezonde voeding en zorg voor moeder en kind.

Nu is het tijd om te bewijzen dat de aanpak ook effectief is in de stedelijke gebieden. Voor Max Foundation is dat pas het begin; zij dromen van een wereld vol Healthy Villages, dorp na dorp, stad na stad, en land na land! Stichting Nieuwe Waarde helpt ze aan de bewijsvoering om deze droom te verwezenlijken.
Ondervoeding de wereld uit en ieder kind een gezonde start!

• Status:

Toegekend