Natuur & Biodiversiteit

Trees for All – Beamen foar elkenien

Stichting Nieuwe Waarde heeft in 2022 een donatie toegekend aan partner Trees for All, voor het project “Beamen foar elkenien” in Friesland.

Trees for All plant tussen 2022 en 2024 maar liefst 92.000 bomen en struiken in Friesland. We doen dit samen met de Friese Milieufederatie en Landschapsbeheer Friesland. De bomen krijgen een plek op het land van particuliere grondeigenaren, verspreid over 48 dorpen en steden in de provincie Friesland.

De aanplant van nieuwe bomen en struiken is belangrijk om de unieke Friese landschappen te behouden en te versterken. En daarmee ook het leefgebied van talloze planten en dieren! Met dit project dragen we bovendien een boompje bij aan een groener agrarisch gebied én aan milieuvriendelijke landbouw. Zo maken we letterlijk onze naam waar: bomen voor iedereen. Of op z’n Fries gezegd: Beammen foar Elkenien!

December 2022

Open Website