Natuur & Biodiversiteit

Trees for All – Mexico en Gelderland

Stichting Nieuwe Waarde heeft in 2023 een tweede donatie toegekend aan partner Trees for All, voor boom plant projecten in Gelderland en Mexico.

In de Mexicaanse deelstaat Chiapas komen van nature uitzonderlijk veel soorten bos, planten en dieren voor. Maar de laatste decennia is steeds meer natuur verdwenen. Dit komt door grootschalige landbouw en bosbranden. De gevolgen voor het klimaat, de biodiversiteit en de lokale bevolking zijn enorm. Daarom komt Trees for All in actie.

Samen met onze Mexicaanse partner AMBIO planten we 71.000 nieuwe inheemse bomen. Zo herstellen we de bedreigde hellingbossen en zorgen we voor schaduw in de koffiegaarden: een belangrijke inkomstenbron voor lokale boeren.

Augustus 2023

Open Website