Natuur & Biodiversiteit

Future for Nature

Stichting Nieuwe Waarde is in 2022 een samenwerking gestart met Future For Nature.

Stichting Future For Nature ondersteunt jonge, getalenteerde en ambitieuze natuurbeschermers die zich inzetten voor het behoud van wilde dieren en planten over de hele wereld. Jaarlijks worden drie natuurbeschermers van 35 jaar en jonger geselecteerd als winnaars van de Future For Nature Award. Deze winnaars ontvangen elk een geldprijs welke zij vrij mogen gebruiken ter ondersteuning van hun projecten, tenslotte weet niemand beter waar het geld nodig is dan de winnaars zelf. Naast deze geldprijs biedt het winnen van de FFN Award internationale erkenning voor de winnaars en opent deuren die voorheen gesloten bleven. Ook sluiten FFN winnaars aan bij een familie van strijders voor de natuur, die via FFN elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar kunnen blijven leren om het gevecht voor natuurbehoud zo efficiënt en effectief mogelijk voort te zetten.